company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
ییلاق ماسال کجاست؟
0 like 1508 view

ییلاق ماسال کجاست؟

ماسال سرزمینی است که به خاطر ییلاق‌های اطرافش و پدیده اقیانوس ابر که به وفور در آن رخ می‌دهد بسیار پر‌طرفدار شده است.

 

برای مشاهده تورهای ییلاق ماسال اینجا را کلیک نمایید.

 

ماسال شهری در استان گیلان ایران که در کنار کوه‌های تالش واقع شده‌است. معنی کلمه ماسال کوه وار یا کنار کوه یا دارای کوه است که از کلماتی مانند مسال,مازال و... گرفته شده است. این شهر  در کنار رودخانه خالکایی واقع، که این رودخانه از قله مرتفع شاه‌معلم سرچشمه می‌گیرد پس از طی ۴۰ کیلومتر از درون شهر ماسال گذر می‌نماید.

شهرستان ماسال دو بخش مرکزی و شاندرمن دارد که هر دو آنها طبیعتی دست‌نخورده به شمار می آیند. در شهرستان ماسال بیش از 17 غار بزرگ و کوچک وجود دارد که بزرگ‌ترین آنها غار  آویشو است که بین مناطقی همچون تائی بنه، انده چو و خماسون در بستر دره‌ای کم آب قرار دارد. این غار شگفت انگیز که در حوزه جغرافیایی بخش شاندرمن شهرستان ماسال واقع شده و همچنین از بزرگترین غارهای گیلان و در نوع خود یکی از کم نظیرترین غارها در سطح کشور است.

در ماسال می‌توانید علاوه بر دیدن غار آویشوی، سری هم به منطقه جنگلی طاسکوه و آری دول، منطقه باستانی اسبه ریسه با غارها و صخره‌های بلند، گردشگاه جنگلی ریزه مندان، ییلاق شالماء، چسلی، بیلگاه دون، اسپی دشت، دشت النزه و ویرگاه، خندیله پشت، مارجونه، رشته پشت و شنه راه، واشیار، اولسه بلنگاه، صی فی، نم نمه پشت، خشکه دریا، تلارگاه ملومه بند، غارآویشو، مناطق باستانی درخانه، گیله سرا و وردم بزنید و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این منطقه را از نزدیک ببینید.

 

  • زمان سفر برای بازدید از  ییلاق ماسال چه فصلی از سال است؟
    سفر به ییلاقات معمولا از اواسط اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان ادامه می‌یابد. هر چند که ییلاق ماسال دارای زیبایی کم نظیری در فصل پاییز است. اما گردشگران کمتری در فصل پاییز به این منطقه سفر می‌کنند. هایپرشیا در فصل بهار، تابستان و پاییز تورهایی را برای این منطقه اجرا می‌کند.

 

  • از چه مسیری به دیدن این ییلاق برویم؟
    فاصله ماسال از شهر تالش 60 کیلومتر است و با رشت از راه صومعه‌سرا 55 کیلومتر فاصله دارد. ماسال با موقعیت جلگه ای در فاصله 50 کیلومتری شمال غرب رشت و در 20 کیلومتری غرب فومن و صومعه سرا واقع شده است. فاصله شاندرمن تا رشت 50 کیلومتر به سمت شمال غربی است. برای رفتن به غار آویشو نیز باید از رشت به سمت ماسال و سپس به سمت شاندرمن بروید و از روستاهای سیاهمرد، چالسرا و سپس از کنار بقعه درویش شاه امیر شاندرمن گذر کنید. این مسیر را می‌توان با سواری طی کرد که حدود 35 کیلومتر از شاندرمن فاصله دارد. همچین از ماسال تا دریا حدود 35 کیلومتر راه است، معمولا این مسیر بین 50 دقیقه تا یک ساعت انجام می‎شود.

برای مشاهده تورهای ییلاق ماسال اینجا را کلیک نمایید.

 

 

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به ییلاق ماسال چیست؟

    هایپرشیا برای بازدید از این منطقه سفری دو روزه پیشنهاد می‌کند.
     
    • روز 1:
      برای رسیدن به ییلاق زیبای ماسال، صبح زود از مسیر قزوین و رشت به سمت شهرستان ماسال بروید. ناهار را در رستورانی در ماسال صرف کنید. از آنجا به اولسبلنگاه و از بین خانه‌های روستایی محلی را برای اقامت انتخاب کنید. از تهران حدود 380 کیلومتر به مدت 5:30 ساعت (در ماشین و در شرایط عادی جاده) در راه خواهید بود. بعد از ناهار کوه‌پیمایی سه ساعته خواهید داشت، برای بازدید از مناظر اطراف؛ در این گشت از فضا و دورنمای منطقه لذت ببرید. پس از بازگشت به اولسبلنگاه، شب را در کلبه‌های چوبی اولسبلنگاه که یکی از بهترین اقامت‌گاه‌های منطقه است بگذرانید.
       
    • روز 2:
      صبحانه را در رستوران کلبه چوبی صرف کنید و بعد از صبحانه با یک ساعت نیسان سواری به ارتفاعات آلاله پشت بروید. بعد از بازدید و پیاده‌روی در منطقه دوباره با نیسان به اولسبلنگاه بازمی‌گردید و پس از صرف ناهار به سمت تهران حرکت کنید،  هایپرشیا پیشنهاد می‌کند در صورت امکان برای خرید سوغات در منجیل توقفی داشته باشید تا شب به تهران برسید.
       

 

نسخه انگلیسی این صفحه: Two day Masal tour

اجاره سوئیت و کلبه چوبی در ماسال

 

 

 

 

 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved