company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
چطور از سامانه میخک استفاده کنیم؟ (راهنمای استفاده از سامانه میخک)
1 like 611 view

چطور از سامانه میخک استفاده کنیم؟ (راهنمای استفاده از سامانه میخک)

مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی یا میخک سامانه‌ای است برای انجام امور مختلف ویژه اتباع ایرانی که ساکن خارج از ایران هستند. قبلا این سامانه با نام تاک (تایید اسناد کنسولی) فعالیت داشت اما به دلیل گسترش فعالیت‌ها نام آن به مخیک تغییر کرد. با استفاده از سامانه میخک می‌توانید بسیاری از فعالیت‌های اداری خود را بدون مراجعه به کنسولگری ایران در کشورهای خارجی انجام دهید. در این مطلب برخی نکات مهم در مورد استفاده از سامانه میخک را برای شما بازگو خواهیم کرد. در این راهنما به شما خواهیم گفت چطور استعلام گواهینامه بگیرید یا مدارک پزشکی خود را تایید کنید. چطور ثبت  ازدواج یا دریافت شناسنامه برای  فرزند تازه متولد شده خود را انجام دهید. اگر دانشجو هستید امور دانشجویی سامانه میخک مانند درخواست پرونده تحصیلی و درخواست تایید مدارک حتما به کارتان خواهد آمد. امور گذرنامه‌تان مثل درخواست گذرنامه، درخواست برگه عبور، اجازه خروج دانشجو و... را می‌توانید از طریق همین سامانه پیگیری کنید.  یکی از پرطرفدارترین بخش‌های سامانه میخک امور وکالتنامه است؛ در این بخش می‌توانید درخواست انواع وکالتنامه و همین طور تصدیق امضا را انجام دهید.

 

قدم اول: ثبت نام در سامانه میخک

ثبت نام در سامانه میخک اولین قدم برای استفاده از این سامانه است.

بعد از دریافت رمز عبور، اطلاعات پروفایل خود را در سامانه ثبت کنید. اگر در وارد کردن کد دریافتی مشکلی داشتید با ثبت مشکل، از سوی سامانه کد رهگیری برای‌تان ارسال خواهد شد. این یعنی درخواست‌تان به نمایندگی منتقل شده و بررسی‌های موردنظر انجام می‌شود.

 

قدم دوم: مراحل ثبت پروفایل در سامانه میخک

  1. اطلاعات محل زندگی خود مانند آدرس را وارد کنید.
  2. اطلاعات اقامت
  3. اطلاعات ارتباطات (این اطلاعات شامل شماره همراه، شماره تلفن ثابت و پست الکترونیکی است.)

 

قدم سوم: رمز عبور ثابت

بهتر است برای ورود رمز عبور ثابت داشته باشید و این رمز عبور را حتما به خاطر بسپارید. برای داشتن رمز عبور ثابت اقدام به ثبت آن در سامانه کنید. هم‌چنین برای تغییر رمز عبور گزینه «ادامه» را انتخاب کنید. می‌توانید رمز عبورتان را تغییر داده و دفعات بعدی از این رمز عبور استفاده کنید.

 

راهنمای ثبت  درخواست برخی خدمات ضروری در سامانه میخک:

در تمام موارد زیر برای ثبت درخواست خود ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه میخک شوید سپس گزینه مورد نظر خود مثلا صدور وکالتنامه را انتخاب کنید و تمام قسمت‌های ضروری را پر کنید. حتما دقت کنید اگر در مرحله درخواست موردی را اشتباه وارد کنید یا تناقضی بین اطلاعات پروفایل شما و اطلاعاتی که برای درخواست ثبت کرده‌اید وجود داشته باشد، سیستم خطا می‌دهد و اگر دکمه ثبت را بزنید در حالی که یک یا چند مورد را اشتباه وارد کرده‌اید، دیگر امکان ویرایش نخواهید داشت. فقط از طریق مراجعه حضوری به کنسولگری امکان ویرایش اطلاعات درخواست وجود دارد. بنابراین قبل از ثبت کردن اطلاعات مربوط به هر درخواست حتما از صحت  آنها مطمئن شوید.

 

تایید اسناد پزشکی برای دریافت هزینه درمان

اگر تمایل دارید همه یا بخشی از هزینه‌‎های درمان خود را بعد از برگشت به کشور از وزارت بهداشت  ایران دریافت کنید لازم است مدارک درمانی خود در سامانه میخک ثبت کنید. بعد از ورود به سامانه کافیست به امور اجتماعی و درخواست تایید مدارک درمانی مراجعه کنید. مدارک در این بخش شامل تصاویر گواهی بستری، آزمایشات، صورتحساب و تمامی مدارک موجود در رابطه با بیماری است.

 

درخواست صدور وکالتنامه و تصدیق امضا در سامانه میخک

برای صدور وکالت‌نامه و هر چیزی که به عنوان مجوز صادر می‌شود تا شخصی از طرف شما فعالیتی را انجام دهد، نیاز به ثبت درخواست وکالتنامه دارید مثل مجوز اجازه ازدواج برای دختر توسط پدر یا مجوز خروج همسر و فرزندان و غیره. در صورتیکه متقاضی (موکل) بخواهد به فردی در داخل ایران وکالت برای انجام کاری بدهد، باید وارد لینک درخواست تنظیم وکالت نامه و تصدیق امضاء شده و سپس نوع وکالت نامه خود را که قرار است به متقاضی مورد نظر بدهد انتخاب کند. در اینجا متقاضی باید مشخصات وکیل (شخصی که قرار است از طرف متقاضی کاری را انجام دهد) را با دقت وارد نماید و بعد از تکمیل اطلاعات خواسته شده درخواست خود را ثبت و تایید کند. بعد از تکمیل ثبت‌نام کد رهگیری برای شخص ارسال می‌شود. لازم است با در دست داشتن کد رهگیری برای انجام بقیه امور و تایید نهایی به کنسولگری‌های ایران درکشور محل سکونت خود مراجعه کنید. بدیهی است پس از تائید و مهر و امضا وکالت نامه، رضایتنامه یا مدرک تصدیق امضا توسط مامور کنسولی نمایندگی تایید و بارگذاری آن در سامانه، مراحل تائید و تصدیق تکمیل شده و در صورت نیاز مراجع داخل کشور، با مراجعه به سامانه از صحت صدور آن مطلع می‌گردند.

 

درخواست استعلام گواهینامه رانندگی در سامانه میخک:

اگر لازم است خارج از ایران، گواهینامه ایرانی خود را به جایی تحویل دهید لازم است تاییدیه راهنمایی رانندگی ایران را داشته باشید. درخواست خود را از طرق سامانه میخک و بخش "استعلام گواهینامه" ثبت کنید. بعد از دریافت کد رهگیری به نمایندگی‌های ایران در کشور محل سکونت خود مراجعه کرده و تاییدیه گواهینامه خود را دریافت کنید.

 

درخواست صدور گذرنامه یا پاسپورت در سامانه میخک:

همانطور که قبلا گفتیم بعد از ثبت نام در سامانه میخک با استفاده از اطلاعات پروفایل خود وارد حساب کاربری‌تان شوید.

  1. بعد از ثبت نام برای دریافت پاسپورت، کد رهگیری برای شما ارسال می شود. کد رهگیری را در دست داشته باشید و با آن به کنسولگری ایران در کشور محل اقامت‌تان مراجعه کنید. ثبت نام شما فقط در صورتی تکمیل شده است که کد رهگیری برای‌تان ارسال شود، در غیر اینصورت در روند ثبت نام شما مشکلی وجود داشته و باید از ابتدا اقدام کنید.
  2. برای فرد زیر 18 سال، پدر یا قیم باید درخواست پاسپورت کند.
  3. برای دریافت پاسپورت فرد قیم خودش با در دست داشتن کد رهگیری باید به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کند و پاسپورت را دریافت کند. پاسپورت فقط به ایشان تحویل خواهد شد.
  4. حضور خود شخص صاحب پاسپورت برای دریافت پاسپورت در کنسولگری ضروری است. اگر قیم دارد هر دو نفر باید حضور داشته باشند.
  5. برای دریافت پاسپورت اصل تمام مدارکی را که در سامانه میخک ثبت کرده‌اید را همراه داشته باشید تا به نماینده ایران در کنسولگری تحویل دهید.

 

برای انجام امور مربوط به سامانه میخک به واتساپ دالاهو پیغام دهید.

شماره واتساپ دالاهو: 989196774938

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved