company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
7 جاده‌ای که قبل از مرگ باید دید
0 like 1039 view

7 جاده‌ای که قبل از مرگ باید دید

در سفرهای زمینی‌تان وقتی از جاده‌ها عبور می‌کنید اطراف را با دقت بیشتری نگاه کنید، این زیبایی‌ها را در جای دیگر نمی‌بینید. در این مطلب با 7 جاده‌ی منحصر به فرد ایران آشنا شوید.

معنای سفر فقط رسیدن به مقصد و گردش در آن محل نیست، در واقع از لحظه‌ای که برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنید سفرتان آغاز شده، گاهی در مسیری که طی می‌کنید دیدنی‌هایی هست که نباید به راحتی از آن‌ها عبور کرد. جاده‌های پر از زیبایی در ایران کم نیستند، در سفر به شهرهای مختلف کشور به طبیعت اطراف دقت کنید تا آنچه تا به امروز به چشمتان نیامده را ببینید.

  • اسالم به خلخال

راه اسالم به خلخال بین مسافران معروف است و بسیاری از افراد این راه را می‌شناسند، در سفر این جاده پوشش گیاهی، رنگ‌ها و مه‌گرفتگی‌ها هستند که چشمان شما را خیره می‌کند، اما این جاده برای شکم‌گردی هم طرفداران زیادی دارد، اگر کباب‌خور حرفه‌ای هستید علاوه بر طبیعت کباب‌های خوشمزه‌ای در این مسیر خواهید خورد.

برای دیدن تورهای مرتبط اینجا را کلیک کنید.

اسالم تا خلخال

اسالم تا خلخال جاده‌ی شکم‌گردها هم هست.

 

  • دالامپر

در مرز سه کشور کوه دالامپر قرار دارد و در این منطقه می‌توانید مرز ترکیه و عراق و زندگی عشایر این کشورهای همسایه را ببینید، مورد دیگری که این کوه را منحصر به فرد کرده ‌دریاچه‌های زیبای این منطقه مانند دریاچه‌ی دالامپر، بنچول، دیمه ک و... است. آلبالوی وحشی و گون در این منطقه بسیار خواهید دید.

برای دیدن تورهای مرتبط اینجا را کلیک کنید.

دالامپر

در مرز سه کشور بایستید!

 

  •  گردنه بلوط بلند

در مسیر ایذه تا شهرکرد که رانندگی می‌کنید از جاده‌هایی در کوهستان‌های زاگرس عبور می‌کنید که  ارتفاع آن به 3000 کیلومتر می‌رسد، حدود 180 کیلومتر از جاده‌ی بسیار سخت مسیری طولانی اما چشم‌نواز خواهد بود که در این راه با بلوط‌های زیبای زاگرسی همسفر می‌شوید و از دیدن دریاچه‌ی 60 کیلومتری سد کارون 3 لذت می‌برید.

سد کارون 3

توقفی کنید و در بازدید از سد کارون 3 حیرت کنید.

 

  • ارس

شمالی‌ترین نقطه‌ی ایران، چشمه ثریا تا خدا آفرین که می‌روید چشم‌اندازتان دو کشور همسایه خواهد بود، راه‌های پرپیچ و خم را که طی می‌کنید به طبیعت قفقاز جنوبی هم نگاهی بیاندازید، در این مسیر رود ارس به استقبالتان می‌آید،در قلب کوه‌ها و میان طبیعت سبز منطقه مرزی جلفا کلیسای سنت استپانوس را خواهید دید و در این راه آسیاب خرابه که دیواره‌ای از آب و سبزه است را برای استراحت میانِ راه انتخاب  کنید.

برای دیدن تورهای مرتبط اینجا را کلیک کنید.

رود ارس

در این جاده‌ای که می‌روید رود ارس حتما برایتان چشمگیر خواهد بود.

  • سروآباد تا هجیج

در جاده‌ی کوهستانی به روستای اورامان در میان راه از گردنه‌ی ژالانه عبور می‌کنید، فصل بهار در این مسیر لاله‌های واژگون را می‌بینید. در ادامه‌ی راه از اورامان تا هجیج جاده خاکی است و تمام میسر هم روستاهای پلکانی زیبایی از شما استقبال می‌کنند تا در ادامه به رودخانه‌ی سیروان برسید و در نهایت هم دریاچه‌ی سد واریان را می‌بینید. در راه به قهوه‌خانه‌ها سری بزنید، از خوردن کباب‌های خوشمزه و چای پشیمان نخواهید شد. البته خوب است بدانید در زمستان این مسیر به دلیل برف زیاد بسیار خطرناک و بهمن‌گیر است.

برای دیدن تورهای مرتبط اینجا را کلیک کنید.

 اورامانات

جاده‌ی پر پیچ و خم و زیبای اورامانات

 

  • چابهار به گواتر

 به جنوب شرقی ایران بروید، برای سفر از چابهار به سمت بندر گواتر، نقطه‌ی صفر مرزی که می‌روید از تالاب لیپار که به رنگ صورتی است بازدید کنید، حدود 40 کیلومتر که از چابهار عبور می‌کنید سمت چپ جاده کوه‌های مینیاتوری را می‌بینید، این کوه‌های بدون پوشش گیاهی با چین‌ خوردگی‌ها و رنگ‌های طبیعی واقعا دیدنی هستند. در اسکله‌ی صیادی پسابندر، شیوه‌ی زندگی مردم محلی قابل توجه است، با فرهنگ آن‌ها آشنا می‌شوید.

 

برای دیدن تورهای مرتبط اینجا را کلیک کنید.

کوه‌های مینیاتوری سیستان و بلوچستان

در مسیر چابهار به گواتر از دیدنی‌های طبیعی لذت ببرید.

  •  مسیر معلمان به جندق

در گذشته‌های نه چندان دور فاصله‌ی 160 کیلومتری جندق تا طرود جان بسیاری از افرادی که با کاروان‌ها این مسیر را طی می‌کردند گرفته است، چراکه عبور از مسیرهای کویری به‌خصوص برای کاروان‌ها بسیار سخت بوده، هنگام بارندگی این مسیرها تبدیل به باتلاق می‌شوند به همین خاطر مسیر جندق همچنان خلوت و دست نخورده باقی مانده‌است. جذابیت عبور از راه‌های کویری و دیدن تپه‌های رنگی معلمان را حتما یکبار ببینید و از طبیعت بدون پوشش گیاهی مسحور شوید.

مسیر کویری روستای جندق

عبور از کویر و دیدن تپه‌های رنگی تا رسیدن به روستای جندق 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved