company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
یونان کجاست؟
0 like 421 view

یونان کجاست؟

امروز میخواهیم به کشور یونان سری بزنیم. کشوری که به مهد تمدن، سیاست و فلاسفه، بازی‌های المپیک و همچنین زادگاه دموکراسی معروف است. یونان به علت داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی شگفت‌انگیزی که در خود جای داده است به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری توریستی تبدیل شده است.

کشور یونان که به زبان انگلیسی Greece  نامیده می‌شود در جنوب شرقی قاره اروپا و همچنین جنوب شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. این کشور با کشورهای آلبانی، مقدونیه شمالی و بلغارستان از شمال، ترکیه از شرق همسایه بوده و همچنین از غرب به دریای یونان دسترسی دارد.

 

  • تاریخچه یونان و ایران

کشور یونان که به عنوان مهد تمدن غرب شناخته می‌شود از زمان‌های دور امپراتورهای معروفی همچون بیزانس و عثمانی بر یونان حکم‌فرمایی می‌کردند. این کشور دارای تاریخی پرفراز و نشیب و کهن  و همچنین فرهنگی غنی است. جالب است بدانید که 500 سال قبل از میلاد و در زمان هخامنشیان، جنگی میان ایران و یونان درگرفت که به فتح شهرهای آسیای میانه و مقدونی یونان توسط ایران انجامید. اما در این جنگ ایران به برخی از شهرهای یونان نیز حمله ور شد که نتیجه آن شکست و عقب نشینی ایران بود. پس از این جنگ قسمت‌های اروپایی یونان دست به انتقام‌جویی زده و به شهر سارد هخامنشی حمله کردند وآتش سوزی وسیعی را به راه انداختند. جنگ بین ایران و یونان به مدت 6 سال به طول انجامید و در نهایت ایران با رهبری داریوش بزرگ به پیروزی دست یافت. پس از آن ایران مجدد به یونان حمله ور شد. در نتیجه این حمله، ایران در این جنگ شکست خورده و عقب نشینی کرده است. این جنگ آخرین جنگ و مهمترین جنگ بین ایران و یونان بود.

 

 

  • کشور یونان

پایتخت این کشور شهر آتن بوده و شهرهایی مانند سالونیک، پاتراس و هراکلیون از محبوب‌ترین شهرهای یونان شناخته می‌شوند. یونان یکی از کشورهای توسعه‌یافته می‌باشد و همچنین یکی از اعضای اتحادیه اروپا، اتحادیه اقتصادی و پولی اروپا، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، ناتو و همچنین یکی از اعضای آژانس فضایی اروپا نیز می‌باشد. پس اگر میخواهید به این کشور سفر کنید حتما یورو با خود به‌همراه داشته باشید.

کشور یونان دارای 6 هزار جزیره شگفت انگیز بوده که از این جزایر فقط حدود 230 جزیره آن مسکونی است. این جزایر هر کدام مالک خصوصی خود را داشته و این مالکان بسیار ثروتمند نیز هستند.

کشور یونان از 13 ناحیه تشکیل شده است که عبارت‌اند از: آتیک، یونان مرکزی، مقدوینه مرکزی، کرت، مقدونیه شرقی و تراکیه، اِپیروس، جزایر ایونی، اژه شمالی، پلِپونِز، اژه جنوبی، تسالی، یونان غربی و مقدونیه غربی.

مردم یونان به زبان یونانی سخن می‌گویند اما قسمت محدودی از این مردم به زبان مقدونیه‌ایی نیز صحبت می‌کنند. مردم این کشور بسیار مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز هستند. مردم یونان بسیار عاشق سیگار هستند پس اگر سیگاری هستید حتما سری به این کشور بزنید. باید بدانید که مذهب مردم این کشور ارتدوکس می‌باشد. البته جوانان این کشور نسبت به بزرگ‌ترها کمتر مذهبی هستند.

 

  • آب و هوای کشور یونان

آب و هوای این کشور گرم و مدیترانه‌ایی است اما در ماه‌های گرم سال با وزیدن باد، هوا خنک و ملایم می‌شود. گرم‌ترین ماه سال در یونان ماه جولای است. پس اگر گرمایی هستید این ماه را برای سفر انتخاب نکنید. اما در بخش جنوبی یونان شما می‌توانید زمستان‌های معتدلی را تجربه کنید. در مناطق کوهستانی شمال یونان آب و هوایی خشک و سرد را تجربه خواهید کرد و شاهد بارش برف و دمای زیر صفر خواهید بود. آب و هوا در قسمت شمالی و جزیره‌های یونان بسیار مطلوب می‌باشد و همچنین سواحل یونان نیز به همین شکل می‌باشد.

 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved