company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
سفر سیب چینی باغ دماوند
0 like 423 view

سفر سیب چینی باغ دماوند

این سفر برای کودکان و والدین طراحی شده بود تا در کنار هم از سفر لذت ببرند. از طرفی یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش اصول همزیستی با دیگران، سفر م‍‍‍‍ی‌باشد.. بیان خواسته‌ها، تجزیه و تحلیل موقعیت‌ها و تجربه‌ها، حل مساله و اجرای پروژه ساختار سفرهای ما را تشکیل می‌دهد.

در این برنامه قرار شد همسفران با خودروهایشان به محل برنامه بیایند. بعضی دوستان با ما در میدان آرژانتین قرار گذاشتند تا با هم حرکت کنیم و بقیه در پلیس راه دماوند به ما ملحق شدند. ساعت 9 صبح 4 خودرو از میدان آرژانتین به سمت جاده فیروزکوه حرکت کردیم و حدود ساعت 10:30 به پلیس راه رسیدیم و بقیه همسفران با خودرو شخصی به گروه ملحق شدند.

 بعد از پیوستن تمامی خودروها، وارد شهر دماوند شدیم و از مسیرهای زیبای پر از درخت به سمت محل برنامه حرکت کردیم.

 حدود 11:30 به باغ سیب رسیدیم. باغ سیب پر از سیب‌های تازه بود که زیبایی خاصی را به محیط اطراف بخشیده بود. 

در ابتدای برنامه باغبان مهربان جناب آقای محمدی برای بچه‌ها در مورد درخت سیب، نحوه پرورش و رشد و مراقبت از درختان صحبت کردند.

 بعد از توضیحات آقای محمدی و آموزش ایشان، بچه­‌ها مشغول سیب‌چینی شدند. در این سفر تیم هایپرشیا برای بچه‌ها کیسه‌های پارچه‌ای و یک دفترچه تهیه کرده بود تا فرهنگ نه گفتن به کیسه‌های پلاستیکی آموزش داده شود و گزارش سفر هم در دفترچه‌ها ثبت گردد.

 بعد از سیب‌چینی بچه‌ها یک دورهمی داشتند تا  نقاشی و کمی هم تفریح کنند. 

حالا وقت ناهار شده بود و تیم ما آماده شدند تا ناهار را حاضر کنیم بچه‌ها هم تصمیم گرفتند تا ماست خیار با نان و کشمش درست کنند. 

بعد ار ناهار بچه­‌ها آماده شدند تا دفترچه‌­ها را پر کنند. اینکه از چه مسیری سفر را آغاز کردند و به کجا آمدند تا اینکه چه چیزهایی را دیدند و شنیدند را در دفترچه‌­ها ثبت کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 حالا نوبت گردش بچه‌­ها در باغ بود تا با مشاهده گیاهان و حشرات و جستجو در باغ به تجربه­‌های مفیدی در رابطه با محیط پیرامون و طبیعت اطرافشان دست پیدا کنند.

 و در انتها با بچه‌ها یک چادر زدیم تا لذت چادر زدن را هم برده باشیم. ساعت 4 آماده شدیم تا راهی تهران شویم و اینگونه دفتر سفر ما بسته شد تا انگیزه‌ای باشد برای سفرهای آینده.

نوشته: لیلا قندهاری

تیم سرپرستی: نسترن شاه بخشی، معصومه نوری و لیلا قندهاری

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved