company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
10 مقصد برتر گردشگری جهان که باید دید
0 like 500 view

10 مقصد برتر گردشگری جهان که باید دید

گاهی اوقات برایمان پیش می‌آید که به این فکر کنیم که به جز ایران خودمان، چه جاهایی از دنیا برای گردشگران جذاب است؟ جهان ما پر است از شگفتی‌ و حیف است که هیچوقت نتوانیم به بازدیدشان برویم.

مجله‌ی International BusinessTimes در اقدامی جالب از خوانندگانش درخواست کرد که لیستی از مکان‌های جذاب و جالبی که دوست دارند قبل از مرگشان ببینند، برایشان بفرستند. نتیجه‌ی نظرسنجی بسیار جالب بود و هزاران هزار نظر از خوانندگانشان دریافت کردند. با ما همراه باشید تا با 10 مکان برتری که افراد قبل از مرگشان دوست دارند آن‌ها را ببینند، بیشتر آشنا شوید. البته رتبه‌ی هرکدام از مقصد‌های گردشگری که در فهرست پایین امده ممکن است در مجلات و سایت‌های دیگر متفاوت باشد اما در مجموع فهرست ثابتی است و بیشتر افراد دوست دارند که به این مکان‌ها سفر کنند.

 

جایگاه اول: دیوار بزرگ چین

دیوار چین بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین سازه‌ی دفاعی است که حدود 220ق.م برای دفاع در مقابل حملات مغول‌ها ساخته شد. ساخت این دیوار در طی سال‌های متمادی و توسط پادشاهان چینی ادامه یافت. بالاخره ساخت این دیوار به قدری ادامه پیدا کرد که در آخر به 50هزار کیلومتر رسید که معادل گردش به دور کره‌ی زمین است. در ضمن این باور که دیوار چین تنها ساخته‌ی دست بشر است که از فضا هم قابل رویت است، باور غلط و غیر مستندی است.

 

دیوار چین

چینی‌ها می‌گویند «کسی که به دیوار چین صعود نکرده باشد، قهرمان نیست». 

 

دوم: Machu Pichu شهر گمشده‌ی اینکاها

پرو به خاطر داشتن ساختمان‌های باستانی عجیب و غریبش یکی از جاهایی است که افراد زیادی دلشان می‌خواهد به آنجا سفر کنند. شهر ماچو پیچو پربیننده‌ترین جاذبه‌ی توریستی کشور پرو است و به طور مثال در سال 2003 فقط چهارصدهزار نفر از این شهر بازدید کردند. 

ماچو پیچو شهری با دیوارهای سنگی است که در سال 1450میلادی در زمان امپراطوری اینکاها ساخته شد و امروزه تبدیل به مهم‌ترین منبع درآمد پرو شده است. بعد از سقوط امپراطوری اینکاها، این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش از گزند حوادث دور ماند و طی سالیان بعدی به خاطر درخت‌های جنگلی که در اطرافش رشد می‌کرد تقریبا از نگاه سایر افراد مخفی ماند. تا اینکه در سال 1911 میلادی تاریخ شناسی آمریکایی با کمک یک راهنمای محلی این مکان را پیدا کرد.

 

ماچو پیچو

در ساخت بسیاری از عمارت‌های ماچوپیچو از هیچ نوع ملاتی استفاده نشده است و معماران اینکا با محاسبات دقیق و برش ظریف سنگ‌ها، موفق به ساخت دیوارهای عظیمی شده‌اند که درز میان سنگ‌هایش کمتر از یک میلی‌متر است.

 

سوم: Grand Canyon، آمریکا

گرند کنیون به دلیل ساختار طبیعی که دارد یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری آمریکا است. قبل از آمدن اروپاییان به داخل قاره‌ی آمریکا این دره محل زندگی بومی‌های آمریکایی بوده است که احتمالا بر اثر گذر رودخانه‌ی کلرادو که از ایالت آریزونا می‌گذرد، بوجود آمده است. برایتان جالب است که بدانید پهنای این دره‌ی طبیعی تا 29 کیلومتر مربع هم می‌رسد و بعضی جاها ارتفاعش از کف دره تا سطح زمین به 1800متر هم می‌رسد.

 

گرند کنیون

پیاده‌روی تا کف دره به خاطر حرارت زیادش به قدرت بدنی بالایی نیاز دارد.

 

چهارم: اهرام مصر(جیزه)

کمتر کسی است که اسم اهرام ثلاثه‌ی مصر را نشنیده باشد و یا یک‌بار دلش نخواسته باشد که به مصر و دیدن اهرامش برود. اهرام مصر تنها بازمانده‌ی عجایب هفت‌گانه دنیای قدیم هستند که هنوز سرپا در دل کویرند. 

محاسبات بسیار پیچیده‌ای در ساخت اهرام مصر استفاده شده سالیان سال است که فکر باستان‌شناسان و معماران را در چگونگی ساخت اهرام درگیر کرده است.  

 

اهرام مصر

مصریان باستان با روشی کاملا جالب به ساخت اهرام دست زدند که هنوز هم باعث شگفتی افراد است.

 

پنجم: Great Barrier Reef بزرگ‌ترین ساحل مرجانی دنیا

صخره‌های مرجانی به طور کلی در آب‌های گرم و کم عمق دیده می‌شوند و پناهگاه موجودات آبزی و گیاهان دریایی هستند. پارک دریایی Great Barrier Reef در استرالیا یکی از پربازدید‌ترین جاذبه‌های این کشور است که مقصد علاقمندان به دیدن دنیای زیر آب است.

 

Great Barrier Reef

این صخره‌های مرجانی زیستگاه بیش از ۱۵۰۰ نوع ماهی، ۴۱۱ نوع مرجان سخت، همچنین یک سوم مرجان های نرم جهان و ۱۳۴ گونه کوسه است.

 

ششم: تماشاخانه‌ی خونین رومی‌ها

کلوسئوم روم یکی از معروف‌ترین بناهای کشور ایتالیا است که به دلیل ساختار معماری پیچیده‌اش و استفاده از سنگ‌های آتشفشانی‌ برای ساخت، یکی از عجایب دنیای جدید است. در اصل کلوسئوم به معنی جایگاه بزرگ است و در سال 72میلادی به دستور امپراطور وسپاسیانوس ساخته شد. با اینکه این کلوسئوم محلی برای اجرای نمایش و در حقیقت تماشاخانه بود اما استفاده‌های دیگری هم داشت که مهم‌ترین و ناگوارترینش، صحنه‌ی نمایش جنگ بین گلادیاتور‌ها بود که در داخل میدان کلوسئوم مجبور به مبارزه با همدیگر می‌شدند. همچنین نوع خاصی از اعدام هم در این محل برگزار می‌شد که با نام اعدام با حیوانات وحشی شناخته می‌شد. این نوع اعدام به این صورت بود که افراد مجرم باید به مبارزه‌ای رو در رو با حیواناتی مثل ببر و خرس می‌رفتند. 

 

کلوسئوم

این بنا به قدری بزرگ بود که گنجایش بین 50 تا 80 هزار تماشاچی را داشت.

 

هفتم: پاپ در اینجا انتخاب می‌شود.

کلیسای سیستین(به ایتالیایی: Cappella Sistina)؛ (به انگلیسی Sistine Chapel)، همان‌جایی است که پاپ جدید انتخاب می‌شود و بنابراین مهم‌ترین کلیسای واتیکان به حساب می‌آید. این کلیسا به دلیل آثار برجای مانده‌ی هنرمندان عصر رنسانس مثل میکل‌آنژ، ساندرو بوتیچلی، پینتوروچیو و دیگران مشهور است. 

 

کلیسای سیستین

بعد از مرگ پاپ و یا برکناری‌اش، تمامی کاردینال‌های کلیساهای کاتولیک در این کلیسا جمع می‌شوند تا پاپ جدید را انتخاب کنند.

 

قضاوت نهایی اثر میکل‌آنژ

قضاوت نهایی نام اثری از میکل‌آنژ است که بر سقف کلیسای سیستین نقاشی شده است و به دلیل استفاده از تکنیک بی‌نظیر نقاشی و خلق صحنه‌ای بدیع یکی از جالب‌ترین بخش‌های کلیسا است.

 

هشتم: جزایر بورا بورا

جزایر بورا بورا در قسمت پولینزی فرانسه و در جنوب اقیانوس آرام، یکی از جاهایی است که به خاطر محیط زیبا و آرامش‌بخشی که دارد، مورد توجه‌ گردشگران خارجی است. بورا بورا با توجه به هزینه‌ی بالایی که برای اقامت دارد، یکی از گران‌ترین مراکز تفریحی دنیاست. 

 

بورا بورا

کلبه‌های روی آب و مناظر طبیعی زیبایی این جزیره، یکی از دلایلی است که افراد برای ماه عسل‌شان این منطقه را انتخاب می‌کنند.

 

بورا بورا

بورا بورا، بهشتی کوچک است که افراد زیادی دوست دارند برای یکبار هم که شده، به این جزیره‌ی بهشتی سفر کنند.

 

نهم: پارک ملی آمریکا YellowStone

پارک ملی Yellow Stone در سال 1872 میلادی توسط کنگره‌ی ملی آمریکا افتتاح شد و بنابراین اولین پارک ملی جهان به حساب می‌آید. به دلیل وجود اکوسیستم‌های متفاوتی که در این پارک وجود دارد و همچنین حیات وحش بی‌‌نظیرش یکی از بهترین جاها برای مطالعه وضعیت زمین‌شناسی، مطالعات حیوانات و محیط زیست است. جالب است که بدانید حدود یازده هزارسال پیش، بومیان آمریکایی در این منطقه زندگی می‌کردند و بعدها در اوایل سده‌ی نوزدهم میلادی این محل کشف شد. این پارک که در ایالت‌های مونتانا و آیداهو قرار گرفته، 

 

پارک ملی یلو استون

Mourning Glory Pool چشمه‌ی آب داغی در پارک ملی آمریکا است که در حقیقت یکی از نمادهای این پارک هم به حساب می‌آید.

 

نقاشی از پارک یلو استون

نقاشی بالا در عین سادگی‌اش مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های پارک YellowStone را نشان می‌دهد. 

 

دهم: برج ایفل در پاریس

کسی هم فکرش را نمی‌کرد برجی که در روزگاری به خاطر برگزاری نمایشگاهی ساخته شد و فقط قرار بود چند روز باشد، بعدها تبدیل به نماد کشور فرانسه و شهر پاریس شد. جالب است که بدانید بعد از ساخت این برج برای نمایشگاهی که به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه، ساخته شد، اشخاص زیادی از جمله امیل زولا و الکساندر دوما به ساختش اعتراض کردند. ساخت این برج حدود دو سال و ده ماه طول کشید و سازنده‌اش گوستاو ایفل بود که اسم برج هم از این شخص گرفته شد. شاید باورش برایتان سخت باشد که بدانید این برج در یک دوره‌ی تاریخی به فروش گذاشته شد. ویکتور لوستینگ که لقب سلطان کلاه‌برداران تاریخ را گرفت، تصمیم به فروش این برج گرفت و با استفاده از هوش و نبوغی که داشت، به صورت صوری این برج را فروخت و با مبلغ هنگفتی که از این کلاه‌برداری به دست آورد، از کشور فرانسه خارج شد.

 

برج ایفل

هر هفت سال یک‌بار برج ایفل را با 50 تُن رنگ، رنگ‌آمیزی می‌کنند و رنگ‌هایی که استفاده می‌شود بسته به موقعیت‌ها متفاوت است. در حال حاضر رنگ برج ایفل قهوه‌ای است.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved