تورهای طبیعت گردی هایپرشیا

لطفا امتیاز دهید!
گزارش سفر کودکان
سفر پرتقال‌چینی

استان گیلان از جمله خوش آب و هواترین استان‌ ایران محسوب می‌شود. سال‎های سال است که در این استان کشت مرکبات از جمله  پرتقال انجام می‌گیرد. این درخت از خانواده مرکبات و با نام علمی Citrus siensis علاوه بر ویتامین ث دارای خواص بیشماری است. ما برای  سفر پرتقال‎چینی کودکان راهی این استان شدیم و در خانه محلی گیله بوم قاسم آباد اقامت کردیم.

2 بهمن ساعت 14 از میدان آرژانتین حرکت کردیم. این اولین باری بود که اکثر کودکان همراه با هم در میدل باس سفر می‎کردند. در طول مسیر فعالیت‌های مختلفی انجام دادیم. از جمله نقاشی، شناخت جانوران، خمیر بازی، صحبت درمورد مسیرها و شهرهای سر راه، اقامتگاه‎های محلی و مسایل محیط زیست.

حدود ساعت 10 شب به مقصد رسیدیم. یکی از ساکنان قاسم آباد آماده بود تا برایمان ترانه‎ها و موسیقی‌های قاسم آبادی اجرا کند. بعد از اتمام موسیقی برایمان راجع به منطقه و گیله بوم توضیح دادند.

مرغ ترش خوشمزه برای شام تهیه شده بود، در طول راه برای خانواده‌ها و کودکان راجع به کمپینگ توضیح داده بودیم. بعد از شام همگی آماده شدند تا در ایوان  چادر بزنیم.

بعد از یک بالشت‌بازی مفصل آماده خواب شدیم و با رویای شیرین پرتقال به خواب رفتیم.  فردا صبح با صدای خروس و گاو از خوب بیدار شدیم.

ساعت 8 بیدار باش بود. به دنبال آن یک صبحانه مقوی همراه با نان‎های محلی که ما را آماده می‌کرد تا 2 ساعت پیاده‌روی کنیم و به کشف طبیعت، از سن درخت‌ها تا نوع برگ‌های منطقه در هوایی به غایت مطبوع بپردازیم.

پرتقال‌چینی کودکان همراه با خانواده‌هایشان و باغدار مهربان لحظات بسیار خوشی را به وجود آورده بود.

ساعت 1 به محل اقامتمان بازگشتیم، ناهار هولابه بود که باز هم از غذاهای لذیذ شمالی است. بعد از صرف نهار آماده بازگشت به تهران شدیم. دل کندن از آن هوای عالی و فضای لذت بخش خصوصا با مهمان نوازی اهالی گیله‌بوم سخت بود.

تیم سرپرستی: معصوم بابانیا نوری، نگین فاتحی بروجنی، لیلا قندهاری

روژین علیپور صابر 1401/08/02

اختصاصی: تهیه شده توسط واحد تولید محتوا در شرکت هایپرشیا
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت هایپرشیا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

فرم ارسال نظرات
Copyright © 2022 Hipersia. All rights reserved.