company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
برنامه حرکت قطارهای ایران
0 like 1479 view

برنامه حرکت قطارهای ایران

اگر تصمیم دارید با قطار به سفر بروید باید از برنامه حرکت قطارها اطلاعات بروز داشته باشید. در این مطلب به معرفی چند سایت معتبر در این زمینه خواهیم پرداخت.

تاریخچه‌ایی از قطار

قطار یکی از مهمترین و مشهورترین وسایل حمل و نقل در جهان است که به هدف جابه‌جایی و حمل و نقل مسافرین و بارها طراحی شده است. جالب است بدانید که اولین قطار در سال 1500 میلادی طراحی شد که واگن‌های این قطار به وسیله اسب‌های پر‌قدرت بر روی ریل‌های چوبی کشیده می‌شده است. قطارها ابتدا به منظور جابجایی بارها طراحی شده بودند.

اولین قطاری که در ایران به حرکت درآمد درسال 1888 میلادی در شهرری بوده است. در ایران به جای واژه قطار از ماشین دودی استفاده می‌کردند زیرا در هنگام حرکت از دودکش قطار، دود خارج می‌شد. در سال 1306 راه آهن سراری در ایران افتتاح شد. این خط راه آهن توسط آلمانی ها و با کمک یک کمپانی آمریکایی احداث شد. یکی از تحولات مهم قطارها در ایران ورود قطارهای پنج ستاره فدک است که هم اکنون در مسیر تهران- مشهد و بلعکس فعالیت دارد.

 

سایت‌های معروف در زمینه قطار

برای اطلاع از برنامه‌های قطارها در ایران شما می‌توانید از چند سایت زیر کمک بگیرید:

سایت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران یکی از سایت‌های اصلی است که شما میتوانید با مراجعه به آن اطلاعات مفیدی از انواع خدمات، خرید اینترنتی بلیط، موقعیت قطارها، قوانین و مقررات، برنامه زمانبندی حرکت قطارها، ردیابی بار و... را کسب نمایید. برای کسب اطلاع از برنامه حرکت قطارها میتوانید بر روی دکمه زیر کلیک نمایید:

 

برنامه حرکت قطارها شرکت راه آهن

یکی دیگر از سایت‌های معروف در این زمینه سایت رجا می‌باشد. شما می‌توانید در قسمت سرویس‌ها و خدمات اطلاعاتی نظیر اطلاعات ریلی، خدمات فنی قطارها، منوی غذایی، آفرهای گردشگری و فروش بلیط گروهی و... کسب نمایید. همچنین در این سایت می‌توانید اطلاعات دیگری مانند روش‌های تهیه بلیط، معرفی قطارها و خدمات، اطلاعات سفر و... را مطلع شوید. برای دسترسی از اطلاعات حرکت قطارها می‌توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

 

  برنامه حرکت قطارها شرکت رجا 

 

حتما شما نام علی بابا را در عرصه حمل ونقل و مسافرت شنیده‌اید. این سایت یکی دیگر از سایت‌هایی است که شما می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره قطارها کسب نمایید. همچنین اطلاعات مفید دیگری درباره اتوبوس‌ها، پروازهای داخلی و خارجی نیز در این سایت وجود دارد. به منظور کسب اطلاعات از حرکت قطارها در این سایت باید در قسمت بالای صفحه اصلی، قسمت قطار را انتخاب و اطلاعاتی نظیر مبدا، مقصد، تاریخ و تعداد مسافر را وارد کرده و دکمه جستجو را بزنید تا اطلاعات مربوط به قطار مورد نظرتان را نمایش دهد. شما ‌می‌توانید در این سایت اطلاعات مفیدی درباره بلیط قطارها و شرکت‌های مختلف ارائه خدمات در این زمینه را کسب نمایید.   

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved