company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
شکم‌گردی در یزد
0 like 357 view

شکم‌گردی در یزد

یزد به جز شیرینی‌های رنگارنگش، غذاهای خوشمزه‌ای هم دارد که حتما باید امتحانشان کنید. با ما باشید تا با کافه‌ها و رستوران‌های یزد آشنا شوید تا این‌بار که به شهر بادگیر‌ها رفتید، راحت‌تر بتوانید انتخاب کنید.

به یزد که رفتید، بعد از اینکه با شیرینی‌های یزد دهنتان را شیرین کردید، سری هم به کافه‌ها و رستوران‌های شیک و همچنین سنتی‌اش بزنید. کافی است به یکی از رستوران‌های سنتی و یا کافه‌های قدیمی‌اش بزنید تا درست مثل سوار شدن به ماشین زمان، به گذشته بروید. بسته به اینکه دوست دارید در شهرگردی‌تان به کافه بروید و یا رستوران، ما هم تصمیم گرفتیم که جداگانه برایتان به معرفی کافه‌ها و بعد رستوران‌ها بپردازیم.

 

کافه اما از نوع کافه عدسی!

اسم کافه عجیب است! کافه "عدسی پناهنده" یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین کافه‌های شهر یزد است که طرفداران زیادی هم دارد. تقریبا از هر قشر جامعه از دانشجو و کسبه‌ی بازار تا سرشناسان شهر یزد به این کافه می‌روند. طعم خوب عدسی‌های این کافه با برخورد خیلی خوب کارکنانش به هیچ‌وجه از یاد مشتریانش نمی‌رود. یکی از خصوصیات جالب این کافه این است که هیچ‌وقت تعطیل نیست و حدود شصت سال است که در بازار پذیرای افراد است. حتما در برنامه‌ی بازارگردی‌تان، به این کافه سری بزنید.

آدرس: یزد، بازار پنجه علی

 

کافه عدسی پناهنده

اولش شاید فکر کنید که نوشابه با عدسی چه ترکیب ناخوشایندی است، اما ما پیشنهاد می‌کنیم یک‌بار هم که شده امتحانش کنید.

برای مشاهده‌ی پکیج کامل تور یزد اینجا را کلیک کنید.

آرام و دنج

کافه ماه (Moon Cafe) در محله‌ی صفاییه‌ی یزد و در نزدیکی دانشگاه این شهر قرار گرفته و با محیط آرام و دنجی که دارد، فضای خوبی برای کسانی است که می‌خواهند از هیاهوی شهر دور باشند. اگر به دنبال قهوه‌ای خوب هستید، کافه مون را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سرویس‌دهی خوب کارکنان این کافه یکی از مزیت‌هایش به حساب می‌آید. کافه مون با استفاده از رنگ‌ سفید، فضای روشنی را تدارک دیده و به جز نوشیدنی‌های معمول، وعده‌های غذایی کوچک و همچنین صبحانه را هم در منوی خود قرار داده است. 

آدرس: یزد، خیابان صفائیه، بلوار فلسطین، شماره 37

 

کافه مون

اگر به دنبال کافه‌ای با چیدمانی کلاسیک می‌گردید، به این کافه بروید.

 

کافه مون

خودتان را به آبمیوه و یا سالادی در این کافه مهمان کنید.

 

 

کافه‌ای برای کتاب خواندن

اگر به این کافه رفتید و چیزی هم سفارش ندادید، تنها مبلغ دو هزار تومان را می‌توانید پرداخت کنید. کافه پیانو در محله‌ی صفائیه جایی است که شما می‌توانید در آن کتاب بخوانید و اگر چیزی هم سفارش ندادید، صورت حسابی برای شما آورده نمی‌شود. صندلی‌های لهستانی و قاب عکس‌های کوچک و بزرگی که به دیوار است شما را به گذشته می‌برد.

آدرس: یزد، محله‌ی صفائیه، بلوار دانشگاه حد فاصل آوینی و میرداماد 

 

کافه پیانو یزد

کافه پیانو جای عالی است برای دور هم بودن

برای مشاهده‌ی پکیج کامل تور یزد اینجا را کلیک کنید.

 

شب‌گردی‌تان را در اینجا به پایان برسانید!

خانه‌ی هنر یزد که بیشتر با نام کافه هنر شناخته می‌شود، در محله‌ی قدیمی فهادان یزد است که فاصله‌ی خیلی کمی هم تا مسجد جامع یزد دارد. در شب‌گردی‌هایتان که از کوچه پس‌کوچه‌ها می‌گذرید، سری به کافه هنر بزنید و شهر را از نمای دیگری ببینید. صاحبان این کافه زوج جوان و دوست‌داشتنی هستند که با مهربانی پذیرای مسافران و مشتریان هستند. طبقه‌ی پایین کافه جایی برای فروش صنایع دستی است و شما بعد از رفتن به طبقه‌ی بالا، با محیط کافه روبرو می‌شوید. صندلی‌های لهستانی و میز‌های کوتاهش، با موسیقی سنتی که در فضا پخش می‌شود باعث آرامشتان می‌شود. با اینکه در منوی این کافه خوردنی‌های محدودی برای ارائه وجود دارد اما حتما دمنوش‌هایش را امتحان کنید. به جز منوی کافی‌شاپش، خوراک دال عدسی، کشک بادمجان و آش شولی هم در منو قرار گرفته و می‌توانید هرکدام از آن‌ها را امتحان کنید.

 

کافه هنر یزد

روی یکی از این صندلی‌ها بنشینید و با گوش دادن به صدای موسیقی، از لحظات شبانه‌تان لذت ببرید.

 

کافه هنر یزد

می‌توانید صبح‌تان را در این کافه با خوردن املتی خوشمزه شروع کنید.

 

به جز کافه‌های زیادی که در سطح شهر یزد است و شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌ی Four Square که قبلا در بخش وبلاگمان معرفی‌اش کرده‌ایم، رستوران‌های معروف و سنتی هم در لیست شکم‌گردیی‌تان قرار دهید. پس در ادامه‌ی متن با رستوران‌های محبوب یزد همراه باشید.

آدرس: یزد، محله‌ی فهادان، نزدیک بقعه‌ی دوازده امام

 

طعم غذاهای ایتالیایی را در این رستوران بچشید.

رستوران ایتالیایی سزار با شیوه‌ی سرویس‌دهی جالب و غذاهای متنوعش یکی از جاهایی است که حتما در بازدیدتان به شهر یزد باید به آن سر بزنید. در این رستوران علاوه بر ارائه‌ی غذاهای ایتالیایی، غذاهای ایرانی هم سرو می‌شود. کیفیت بالای غذاهای این رستوران و همچنین تنوع غذایی‌اش با وجود اینکه قیمت بالایی دارد، اما واقعا ارزشش را دارد که به این رستوران بروید. استیک‌ و پیتزاهای این رستوران را به هیچ‌وجه از دست ندهید. 

آدرس: یزد، میدان ابوذر، کوچه جنب بانک صادرات

 

رستوران سزار

محیط گرم و صمیمی این رستوران اوقات خوشی را به شما هدیه می‌کند.

 

رستوران سزار

در رستوران سزار به جز غذاهای ایتالیایی می‌توانید طعم خوب غذاهای ایرانی را بچشید.

 

کافه رستوران کاریزما

اگر به دنبال جایی هستید که می‌خواهید در کنار خوردن غذایتان از معماری حمام‌های قدیمی هم لذت ببرید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به این رستوران بروید. بعد از گذر از بازار سرپوشیده‌ی کنار مسجد جامع یزد، وارد محوطه‌ی پارکینگی می‌شوید که دیگر سرپوشیده نیست و شما به راحتی می‌توانید تابلوی این رستوران را ببینید. 

آدرس: یزد، خیابان مسجد جامع، محله‌ی فهادان

 

رستوران کاریزما

به این رستوران که رفتید حتما خورشت فسنجانش را امتحان کنید.

 

رستوران خوان دو حد

اگر به دنبال غذاهای مدرن اما در فضایی کاملا سنتی هستید، به شما رستوران "خوان دو حد" را پیشنهاد می‌کنیم. در این رستوران سنتی ایرانی علاوه بر اینکه می‌توانید پیتزای مورد علاقه‌تان را سفارش دهید، در حیاط‌های رستوران که به دو سبک معماری قاجار و صفوی ساخته شده گشتی بزنید. پیشنهاد ما به شما برای غذاهای محلی یزد، آش سنتی شولی است. 

آدرس: یزد، بلوار بسیج، چهار‌راه سلمان، بلوار شهید عاصی‌زاده

 

رستوران خان دو حد

رستوران خوان دو حد بخشی از هتل خوان دو حد است و از لحاظ ساخت قدیمی‌تر از بخش هتل است.

 

رستوران سنتی حمام خان

حمام خان یکی از حمام‌های قدیمی شهر یزد است که توسط محمد‌تقی خان بافقی بنا شد. امروزه این حمام با تغییر کاربری‌اش به رستوران از ساعت 9 صبح تا 11 شب پذیرای اهالی یزد و گردشگران است. انواع غذاهای ایرانی و همین‌طور یزدی مثل کوفته ریزک، قیمه یزدی، آش شولی در این رستوران سرو می‌شود.  برای رفتن به این رستوران سنتی می‌توانید در تقاطع جنوبی خیابان امام خمینی وارد بازار مسگرها شوید و بعد از عبور از بازار به میدان خان بروید.  کوچه‌ای که در انتهای میدان قرار گرفته همان کوچه‌ای است که حمام در سمت چپش واقع شده. همچنین می‌توانید با عبور از خیابان قیام، از محلی‌ها سراغ مسجد ملا اسماعیل را بگیرید که حمام در نزدیکی‌اش قرار گرفته.

 

رستوران سنتی حمام خان

کاشی‌های لاجوردی حمام، فضایی دلنشین را برای غذا خوردن شما فراهم می‌کنند.  

 

رستوران سنتی حمام خان

به این رستوران که رفتید، حتما دیزی سنگی‌اش را امتحان کنید.

برای مشاهده‌ی پکیج کامل تور یزد اینجا را کلیک کنید.

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved