company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
صومعه سرا کجاست؟
0 like 556 view

صومعه سرا کجاست؟

صومعه سرا از شهرستان‌های غرب گیلان است.شمال آن بندرانزلی، جنوب شهرستان فومن، شرق شهرستان‌های رشت و شفت و غرب آن شهرستان‌های ماسال و رضوان‌شهر قرار دارد. صومعه سرا تولید کننده برنج، چای و کرم ابریشم است.

دو دلیل برای نامگذاری این شهرستان شمرده شده است. برخی وجود مزار شیخ عبدالله صومعه‎ای عارف قرن چهار و پنج را دلیل نام گذاری شهر می‌دانند. دلیل دیگر باور مردم منطقه است که چون در گذشته‌در این منطقه گلی به نام (صومعه) می‌روییده شهر را سرای صومعه نامیده‌اند. صومعه سرا در گذشته از توابع شهرستان فومن محسوب می‌شد و نسبت یه آبادی‌های اطراف خود  اهمیت کمتری داشت اما امروزه به دلیل داشتن موقعیت بهتر پیشرفت داشته و به صورت مرکز شهرستان دارای اعتبار است. صومعه سرا شهر زیبائی است که کشتزارها و باغهای وسیع در اطراف آن قرار دارد. قرار گیری آن بر روی شاهراه ارتباطی و جاده بین الملل در منطقه ضیابر موجب شده سال‌ها بعنوان قطب حمل و نقل غرب گیلان شمرده شود و چون یک بندر کوچک روزانه محل مراجعه و بارگیری کامیون‌های بسیاری از اقصی نقاط کشور باشد. همچنین شهرستان صومعه سرا به دلیل قرار گرفتن در حاشیه جنوبی تالاب انزلی هرسال میزبان پرندگان مهاجری مانند کیلار، فیلوش،خوتکای پرسفید و معمولی است که برای گردشگران جالب توجه و دیدنی است. از جاذبه‌های دیدینی این شهرستان نیز می‌توان به مناره گسکر روستای مناره بازار، آثار بجا مانده از پل خشتی در روستای پردسر،پل خشتی گازرودبار و سید خروسه در هفت دغنان ضیابر اشاره کرد.

 صومعه سرا

 

برای مشاهده تورهای صومعه سرا اینجا را کلیک نمایید.

  • زمان سفر برای بازدید از  صومعه سرا چه فصلی از سال است؟

 آب و هوای صومعه سرا به طور کل مرطوب جلگه‌ای و فصل‌های مختلف سال دارای شرایط مطلوب است. صومعه سرا با آب و هوای خاص خود در اقلیم مرطوب و معتدل قرار دارد و دارای باران‌های فراوان در طول سال است. 

برای مشاهده تورهای صومعه سرا اینجا را کلیک نمایید.

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به صومعه سرا چیست؟

 هایپرشیا برای بازدید از این منطقه سفری 2 روزه پیشنهاد می‌کند.

روز 1: برای رسیدن به ییلاق زیبای اولسبلنگاه، صبح زود از مسیر قزوین و رشت  حدود 380 کیلومتر به مدت 5:30 ساعت به سمت شهرستان ماسال بروید. ناهار را در رستوران محل اقامت صرف کنید. بعد از ناهار کوه‌پیمایی اختیاری سه ساعته خواهید داشت، اگر علاقمند به کوه‌پیمایی نیستید می‌توانید از فضا و دورنمای منطقه لذت ببرید. پس از بازگشت به اولسبلنگاه، شب را در کلبه‌های چوبی اولسبلنگاه که یکی از بهترین اقامت‌گاه‌های منطقه است بگذرانید.

روز 2: صبحانه را در رستوران کلبه چوبی صرف کنید و بعد از صبحانه با یک ساعت نیسان سواری به ارتفاعات آلاله پشت بروید. بعد از بازدید و پیاده‌روی در منطقه دوباره با نیسان به اولسبلنگاه بازگردید و پس از صرف ناهار به سمت تهران حرکت کنید، در صورت امکان برای خرید سوغات در منجیل توقفی کنید شب به تهران بازگردید.

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved