company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
وقت سفارت آمریکا
1 like 170 view

وقت سفارت آمریکا

بسته به هدفتان از سفر به آمریکا، اداره مهاجرت براساس قانون، نوع ویزای شما را تعیین می‌کند. اگر بخواهید به کشور آمریکا سفر کنید، برای اقامت موقت به یک ویزای غیر مهاجرتی و برای اقامت دائم به ویزای مهاجرتی نیازمندید.

مدارک لازم برای وقت سفارت آمریکا

 

  1. کپی صفحه ی اول پاسپورت (با حداقل ۶ ماه اعتبار)
  2. عکس ۵*۵ (صورت به طور کامل معین باشد)
  3. پر کردن فرم DS-160 فارسی (ارائه ی فرم در صورت کامل کردن توسط مسافر)
  4. آدرس ایمیل معتبر متقاضی
  5. ارائه گواهی تمکن مالی
  6. درخواست بر روی سربرگ
  7. در صورت داشتن ویزای آمریکا در گذشته، ارسال اسکن از صفحه ویزا الزامی می باشد.

 

تعرفه‌های ویزا:

براساس قوانین آمریکا، متقاضیان ویزا باید پیش از دریافت وقت، مطابق با نوع ویزای درخواستی، یکی از مبالغ زیر را به سفارت بپردازند.

 

هزینه‌های خدمات وقت سفارت آمریکا
نوع ویزا هزینه خدمات
دبی(عادی) 260 دلار
آنکارا(عادی) 260 دلار
ایروان(عادی) 280 دلار
تکمیل فرم DS 150 هزار تومان
آمریکا در اروپا 290 دلار
تعیین وقت معاینه در آنکارا 100 هزار تومان
تعیین وقت معاینه در ایروان به همراه ترانسفر 100 دلار
پرداخت Sevis Fee 70 دلار + Sevis Fee

 


  

بسته به هدفتان از سفر به آمریکا، اداره مهاجرت براساس قانون، نوع ویزای شما را تعیین می‌کند. اگر بخواهید به کشور آمریکا سفر کنید، برای اقامت موقت به یک ویزای غیر مهاجرتی و برای اقامت دائم به ویزای مهاجرتی نیازمندید. اگر شما قصد دارید به طور موقت برای کسب و کار (ویزای گروه B-1)، توریستی، تفریحی و بازدید (B-2) و یا ترکیبی از هر دو اهداف (B-2/ B-1) وارد کشور آمریکا شوید، می‌توانیذ از ویزاهای دیداری، ویزاهای غیر مهاجرتی استفاده نمایید. با داشتن ویزای آمریکا می‌توانید به یکی از مبادی ورود (برای مثال فرودگاه) رفته و از وزارت امنیت داخلی، افسر مهاجرت و حفاظت مرزی گمرک مجوز ورود به آمریکا را درخواست نمایید. توجه داشته باشید که داشتن ویزا نمی‌تواند ورود به آمریکا را تضمین کند.

در برنامه‌ریزی برای سفر به ایالات متحده امریکا، آگاهی از اولین فرصت موجود برای کنسولگری مورد نظر، بسیار مهم می‌باشد. فاصله زمانی تا اولین وقت موجود، با توجه به تعداد متقاضیان دریافت ویزا و محدودیت پذیرش کنسولگری موردنظر متغیر است. گاهی می‌توان برای روز بعد وقت مصاحبه دریافت نمود و گاهی وقت‌های سفارت آمریکا تا چندین ماه پرشده‌ است.

 

در زیر ویزاهایی که وقت سفارت یکسان دارند گروه بندی شده اند:

 

  • گروه اول: ویزاهای توریستی، دیدار اقوام، کاری، شرکت در کنگره، درمان پزشکی‌
  • گروه دوم: ویزای دانشجویی و فرصت مطالعاتی
  • گروه سوم: ویزای نامزدی و سرمایه گذاری
  • گروه چهارم: متقاضیان دریافت گرین کارت و سیتیزن‌های امریکا
     

معمولا اولین وقت موجود برای متقاضین دریافت ویزای گروه دوم و چهارم نزدیک تر از سایر گروه‌ها می‌باشد. برخی از کنسولگری‌ها به طور مقطعی تمرکز خود را بر نوع خاصی از ویزا افزایش یا کاهش می‌دهند، حتما پیش از اقدام به برنامه‌ریزی قطعی برای سفر، از اولین وقت موجود برای نوع ویزای درخواستی و شرایط جاری در کنسولگری مورد نظر اطلاع حاصل نمایید.

 

نکته 1: وقت‌های نمایش داده شده در این تقویم مربوط به یک وقت انفرادی ویزاهای گروه اول است.

نکته 2: با توجه به امکان تغییر وقت سفارت امریکا، گاهی متقاضیان، تاریخ وقت گرفته شده خود را تغییر می‌دهند؛ بنابراین ممکن است برخی از وقت‌هایی که درحال حاضر پر شده‌اند، دوباره باز شوند.

 

در طی مصاحبه با سفارت آمریکا، افسر صدور ویزا برآورد می‌کند که متقاضی صلاحیت دریافت ویزا و ورود به خاک ایالات متحده آمریکا را دارد یا خیر. مدارک ارائه شده، اطلاعات مندرج در فرم ۱۶۰-Ds و رفتار و گفتار متقاضی تعیین کننده خواهد بود. اکثر کنسولگری‌های ایالات متحده از کلیه داوطلبان انگشت نگاری به عمل می‌آورند. ممکن است پرونده ویزا مورد نظر، نیاز به بررسی‌های اداری بیشتر داشته‌ باشد، در این صورت افسر پرونده این مورد را به اطلاع متقاضی می‌رساند و معمولا شماره پرونده مربوطه را برای اطلاع از وضعیت ویزا، در اختیار وی قرار می‌دهد. پس از تایید شدن ویزا، کنسولگری به متقاضی اطلاع می‌دهد که کی و کجا پاسپورت خود را جهت صدور ویزا تحویل نماید.

 

 

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved