company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
رودهن کجاست؟
1 like 1717 view

رودهن کجاست؟

رودهن منطقه ایست در ۳۰ کیلومتری شرق تهران و در شهرستان دماوند که دارای جاذبه‌های گردشگری بکر فراوانی است. رودهن از شمال با شهرستان آمل در استان مازندران، از شرق با بخش مرکزی دماوند، از غرب با شهرستان پردیس و از جنوب با کوه‌ها و کویرهای ورامین و پاکدشت همسایه است.

 رودهن منطقه ایست در ۳۰ کیلومتری شرق تهران و در شهرستان دماوند که دارای جاذبه‌های گردشگری بکر فراوانی است. رودهن از شمال با شهرستان آمل در استان مازندران، از شرق با بخش مرکزی دماوند، از غرب با شهرستان پردیس و از جنوب با کوه‌ها و کویرهای ورامین و پاکدشت همسایه است.

این منطقه به دلیل داشتن باغات و طبیعتی زیبا، از گذشته مکانی برای استراحت پایتخت‌نشینان بوده و هست. بکر بودن و دسترسی راحت از دلایل توریستی خیز بودن رودهن است و در سالهای اخیر مهاجرت از سوی پایتخت به شهر رودهن به چند برابر افزایش پیداکرده و این منطقه امروزه به محلی برای زندگی افرادی که از شلوغی و آلودگی فراری هستند تبدیل‌شده است. مناطق ییلاقی رودهن در فصل تابستان، هرساله پذیرای گردشگران فراوانیست. 

 

 

  • آثار تاریخی و فرهنگی بخش رودهن

    مهمترین آثار تاریخی و فرهنگی بخش رودهن عبارتند از:
     
    • پل نمیر(قرن سوم) پل زنجیر یا فیروزکوه
    • بقعه مبارک امامزاده محمد تقی(ع) رودهن که از فرزندان امام موسی کاظم (ع) می‌باشد
    • امامزاده حمزه(ع) مبارک آباد
    • امامزاده روح اله(ع) روستای جورد
    • امامزاده پیش(ع) روستای وسکاره
    • حمام و خانه تاریخی روستای جورد
    • ساختمان سابق هتل آبعلی

 

  • جاذبه‌های گردشگری بخش رودهن
     
    • روستاهای جورد و وسکاره
      این روستاها در شمال شهر رودهن واقع شده است و با داشتن طبیعتی بکر و زیبا و بافت بسیار قدیمی خود، می‌تواند جزء آثار ملی ایران به ثبت رسانده شود.
       
    • دشت سیاه پالاس
      این منطقه در شمال شهر رودهن قرار گرفته و جزء پارک ملی لارمی‌باشد و دارای طبیعت زیبا و دست نخورده ایی است. این دشت زیبا دارای گونه های گیاهی و جانوری مختلفی است که از جمله آن می‌توان به انواع گیاهان دارویی و سبزی کوهی و قارچ کوهی و حیواناتی از جمله خرس، گربه وحشی، پلنگ، گرگ، شغال، روباه، مار، قوچ کوهی، اسب و الاغ وحشی و انواع پرنده ازجمله عقاب و… نام برد.
      این دشت که سراسر پراز گل‌های شقایق و زنبق وحشی و لاله سرخ می‌باشد در فصل بهار و تابستان چراگاه دام‌های عشایر مختلف استان تهران است که از مناطق ورامین، پاکدشت، دماوند، بومهن، رودهن و… برای چرای گوسفندان به این منطقه کوچ می‌کنند.
      اکثر پایتخت نشینان برای استراحت و تفرج به این دشت رفته و از طبیعت دست نخورده آن به نحو احسن استفاده می‌کنند.
      یکی دیگر از ویژگی های این دشت وجود چشمه سارها و رودخانه‌های فراوان است. در این رودخانه ها یک نوع ماهی قزل آلا در حال زیست می باشد که به ماهی قزل آلای خال قرمز رنگین کمان معروف است و از نوع بی نظیر و کمیاب ماهی در دنیا به شمار می رود که صید غیر قانونی آن مجازات‌های خاص خود را در پی دارد.
      تنها راه دسترسی به دشت سیاه پالاس از داخل شهر رودهن و از بلوار شریعتی است.
       
    • پیست اسکی بین المللی آبعلی
      پیست اسکی بین المللی آبعلی به عنوان اولین پیست اسکی ایران نام گرفته شده است که در شمال شرق بخش رودهن و در جاده هراز واقع شده است و هر ساله در فصل زمستان پذیرای هزاران مسافر و ورزشکار می‌باشد.

 



  •  
  • پارک مرکزی شهر رودهن
    پارک مرکزی که بزرگترین پارک شهر رودهن محسوب می‌شود در مرکز شهر قرار گرفته که بسیاری از مسافران جهت استراحت در این فضای زیبا توقف می‌کنن. این پارک دارای امکاناتی از قبیل: آلاچیق، فضای سبز، لوازم بازی جهت کوکان، لوازم ورزشی جهت بزرگسالان و چندین آبشار مصنوعی است.
     
  • شهربازی و کمپ مسافرتی رودهن
    این شهربازی یا به عبارتی پارک کوهستان دارای  چند وسیله بازی و سرگرمی است و در حال تجهیز توسط شهرداری است. در کناراین شهر بازی کمپ مسافرتی جهت مواقع ضروری و استفاده مسافران عبوری در نظر گرفته شده و دارای امکاناتی ازجمله آلاچیق، سرویس بهداشتی و نماز خانه و پارکینگ می‌باشد.
     
  • کمپ محمد داغی (بام رودهن)
    این کمپ در بلندترین نقطه شهر رودهن قرار گرفته و دارای امکاناتی از جمله آلاچیق، فضای سبز، فضای پیاد روی و ورزش،سرویس بهداشتی می باشدو قهوه خانه سنتی و رستوران آن نیز در حال بهسازی و تجهیز است. از این نقطه می‌توان تمامی شهر رودهن را از نمایی فوق العاده زیبا نظاره گر بود بطوری که شهرهای پردیس و بومهن نیز دیده می‌شوند.

 

همچنین شهرداری رودهن در تلاش است که جهت ساماندهی به کمپ کردشگری بام رودهن اقدام به ایجاد واحداث بزرگترین رصد خانه استان تهران در این نقطه نمایید که در دست بررسی و مطالعه است. که بعد از راه اندازی رصد خانه این نقطه به کمپ گردشگری، علمی و آموزشی بام رودهن تبدیل می‌شود.

 

 

  • چگونه به رودهن برویم؟ 

رزرو اقامتگاه بوم گردی در رودهن

  

اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved