company tel
02166469098
company tel
Sales[@]hipersia.com
دریاچه یسان کجاست؟
0 like 1151 view

دریاچه یسان کجاست؟

دریاچه یسان که به نام‌های ویستان یا بره سر نیز شناخته می‌شود از جمله دریاچه‌های زیبای منطقه رودبار است. این دریاچه مشابه اغلب دریاچه‌های شمال کشور که با سد خاکی به وجود آمده‌اند نیست بلکه بطور طبیعی و بر اثر زلزله ایجاد شده است.

آب دریاچه یسان از کوه‌های اطراف تامین می‌گردد و دارای موقعیتی عالی و مناظر چشم‌نواز است. دریاچه یسان یا استخر ویستان یکی از جاذبه‌های طبیعی و جزء مناطق نمونه گردشگری منطقه خورگام محسوب می‌شود که در بهار و تابستان مورد توجه گردشگران و طبیعت‌گردان بیشماری از سراسر ایران است.

برای مشاهده تورهای دریاچه یسان اینجا را کلیک نمایید.

 

  • زمان سفر برای بازدید از دریاچه یسان چه فصلی از سال است؟

بهار فصل سفر به این دریاچه است. شما برای سفر به این دریاچه می‌توانید انتهای خرداد را انتخاب کنید تا از آنجا به ییلاق داماش برای تماشای گل سوسن چلچراغ نیز بروید.

  • از چه مسیری به دیدن این دریاچه برویم؟

1- اتویان قزوین رشت، لوشان، جیرنده، داماش (حدود 95 کیلومتر) جاده‌ای ناهموار و پیچ در پیچ که در دامنه‌هایی تقریباً خشک و کم پوشش امتداد می‌یابد از لوشان تا جیرنده حدود 42 کیلومتر است و از آنجا هم حدود 40 کیلومتر تا روستای داماش مسیر باقی می‌ماند. جاده فاقد کم‌ترین علائم راهنمایی جاده‌ای است و راه را فقط با پرسش از رهگذران و ماشین‌های عبوری می‌توان یافت. از داماش تا بره‌سر جاده‌ای خاکی به مسافت 10 کیلومتر می‌باشد.

 

2- جاده رودبار رشت، رستم آباد، توتکابن، بره سر (حدود 45 کیلومتر) با طی کردن شهر رستم آباد به شهر توتکابن و مسیری در حاشیه رودخانه گوهر رود و از روستاهای زیبا و کوهستانی در شهر رودبار با گذشتن از روستاهای سندس، انارکول، دشتویل، چره، چلگاسر، دره دشت، حشمت آباد، برارود، جلالده، لیاول سفلی و علیاء به شهرک چهارمحل و از آنجا به شهر بره سر برسید. مسیر جاده از دره‌ها و کوه‌های سرسبز و زیبا می‌گذرد که خود از منظره‌های کوهستانی خاصی برخوردار است.

برای مشاهده تورهای دریاچه یسان اینجا را کلیک نمایید.

  •  برنامه پیشنهادی هایپرشیا برای سفر به دریاچه یسان چیست؟

روز اول: صبح زود تهران را به سمت قزوین ترک کنید. پس از صرف صبحانه راهتان را به سمت لوشان ادامه دهید. روستای ییلاقی داماش در کرانه‌های دریاچه یسان را خواهید دید. ناهار در این طبیعت زیبا بسیار می‌چسبد. در روستای داماش از جاده خاکی داماش تا روستای ویسان و دریاچه یسان پیاده‌روی و کوه‌پیمایی کنید. می‌توانید حدود 4 کوه پیمایی متوسط در شراشیبی از داماش تا دریاچه یسان را امتحان کنید. حوالی غروب به کنار دریاچه یسان می‌رسید. پس از صرف شام در کنار دریاچه کمپ برپا کنید.
روز دوم: بعد از صبحانه در هوای آزاد و دامان طبیعت از دریاچه تا وسیله نقلیه پیاده‌روی کنید. به سمت منجیل بروید تا از سرو هزارساله هرزویل دیدن کنید. پس از صرف نهار و خرید سوغات از منجیل به سمت تهران حرکت کنید.
اشتراک‌گذاری:

ثبت نظر

خدمات مرتبط

مطالب مرتبط

این راه را نهایت صورت کجا توان بست؟ (حافظ)

© 2020 Diako Co. All Right Reserved